A kártyajáték izgalmas szórakozás minden korosztálynak.
A szabálya egyszerű -- különösen kezdetben--, amíg elegendő állati táplálék nevét tudja felidézni a játékos. A szörnyecskéknek ábrázolt állatfigurák csak azokat az ételeket fogyasztják el, amelyeknek a kezdőbetűje a kártyájukon áll. Ha valaki elegendő, a kívánalmaknak megfelelő tápláló táplálékot ismer, akkor máris győzelemre áll. De mennyi az elegendő? Megtudhatja, aki a Betűfaló kártyával a játékos társaival kártyázik.
Tartalma:
Méretei: 15,6 x 11,7 x 2,8 cm
A játék célja: Légy az első, akinek sikerül jóllakatnia a két szörnyét!
A játék lényege:
A szörnyek szavakra éhesek... de nem akármilyenekre! Mindegyiknek különleges ízlése van, és csak azokat a szavakat tudják lenyelni, melyek tartalmazzák a szájukban lévő betűket.
A játék menete:
Minden játékos húz két „Szörny” kártyát, melyeket maga elé tesz, felfordítva. A fel nem használt kártyákat tegyétek félre! 2 játékos esetén a játékosok az egyik szörny kártyájukat kicserélhetik. Keverjétek össze az „Állatos” és a „Gyomorrontás” kártyákat! Az így kapott pakli lapjait lefelé
fordítva tegyétek a játéktér közepére!
A legfiatalabb játékos kezd, majd a kör az óramutató járásával megegyező irányba halad tovább. A játékos felfordítja a pakli első kártyáját.
1. Ha a kártyán egy „Állat” látható, a játékos kimondja az állat nevét:
• Ha a kimondott név olyan betűvel kezdődik, vagy tartalmaz olyan betűt, amilyet az egyik szörnye szeret, a játékos a kártyát e „Szörny” mellett/alatt az asztalra teszi.
A lerakott kártyán látható szám jelöli a kalória mennyiségét, melyet elfogyasztott a szörny. Ha a szörny 15 kalóriát elfogyasztott, jóllakott.
Például: ha KOALA-t húz, megetethet olyan szörnyet, aki
kedveli a K, O, A vagy L betűk valamelyikét. A megfelelő
szörny ez esetben 3 kalóriát fogyaszt.
Fontos: ha egy kártyával két szörnyet is meg lehet etetni,
a játékos dönti el, melyik szörnynek adja a kártyát.
• Ha a kimondott név csak olyan betűket tartalmaz, melyeket egyik szörny sem szeret, a kártyát a játékos a pakli mellé félrerakja.
Ezután a következő játékos jön, aki húz egy újabb kártyát.
2. Ha a kártyán „Gyomorrontás” látható, a szörnyek betegek lesznek.
A játékosnak el kell vennie azokat az „Állatos” kártyákat a szörnyeitől, melyeken a „Gyomorrontás” kártyán látható számmal megegyező kalóriaérték szerepel. (Pl.: Egy „Gyomorrontás 2” kártyával a játékosnak minden 2-es kalóriaértékű kártyát el kell vennie a szörnyeitől.)
Ezután a következő játékos jön, aki húz egy újabb kártyát.
Ha egy szörny 15 pontot (vagy többet) szerzett, jóllakott. Játékos lefordítja a szörny kártyáját. Ez a szörny már nem kaphat gyomorrontást.
A játék vége: Az első játékos akinek mindkét szörnye jóllakott, megnyeri a játékot.
Haladó változat:
A játékosok minden körben felfordítják a pakli első kártyáját. Mindenki egyszerre, gyorsasági játékot játszik:
• Ha „Állatos” kártyát húznak, az állat nevét leggyorsabban kimondó játékos nyeri el a kártyát, ő etetheti meg a szörnyeit. A kimondott szó lehet az állat neve, vagy a nála lévő konyhai felszerelésé.
• Ha „Gyomorrontás” kártyát húznak, a játékosoknak a paklira kell csapni. Aki legutoljára csap a paklira, „elnyeri” a kártyát, és el kell vennie a szörnyeitől a gyomorrontáshoz tartozó „Állatos” kártyákat.
A Djeco márka további termékeit itt találod.